John Akenhrust opowiada o tym, co go pociąga w akcie oraz jak organizuje swoje portfolia, Richard Bush tłumaczy czym się różnią sesje mody od sesji urody, Alexi Lubomirski wspomina fotografowanie Cate Blanchett i Demi Moore, a duet Warren Du Preez i Nick Thornton Jones omawiają postprodukcję sesji zdjęciowej Björk.
Tytuł: „Fotografia w modzie” jest mylący. Nie: to nie jest książka o fotografowaniu mody. Fakt, większą jej część zajmują rozmowy na temat fotografii około-modowej, ale opublikowano tutaj też wywiad na temat miejskich zdjęć pejzażowych, fotografii produktowej czy akcie. Tak naprawdę, tematyka zdjęć jest trochę taka „od Sasa do lasa”, ale za to spięta konsekwentną, spójną formą: wywiad + omówienie technicznych aspektów realizacji wybranego zdjęcia.
„…Gdy fotografuję nagie ciało, nie zajmują mnie kwestie tkanin… ciało staje się czystą formą. Gdy patrzę przez wizjer aparatu, interesuje mnie forma. Szukam czegoś, co oddziałuje wizualnie i ma swoją głębię. Potem mogę szukać także drobnych symboli, które w tej czystości uwydatniają charakter formy…”
John Akehurst
Bardziej jest to książka do poczytania i zainspirowania się, niż poradnik do nauki. A już na pewno nie da się stąd nauczyć mody, co nie zmienia faktu, że bardzo znani pstrykowie uchylają tutaj rąbka swojego warsztatu. „Fotografia w modzie” ma jeszcze jedną, dość snobistyczną zaletę: bardzo dobrze prezentuje się na półce.
„…Pytam o wszystko. W ciągu pierwszych pięciu minut musisz natychmiast rozpoznać, kim jest osoba, którą będziesz fotografować, i jakich zachowań oczekuje od ciebie.
Najważniejsze jest właśnie pierwsze pięć minut. Chcesz, żeby osoby, które fotografujesz, ufały ci. Musisz umieć czytać język ciała. Ale to właśnie pierwsze pięć minut ma największe znaczenie…”Alexi Lubomirski
Książka: Fotografia w modzie
Tytuł oryginału: Fashion & Advertising
Autor: Magdalene Keaney
Wydawnictwo: ABE Dom Wydawniczy
Seria: Warsztaty mistrzów obiektywu
Wydanie: Warszawa, 2008