W biblioteczce przybyła nam „mała” (prawie 1200 stron) książeczka wydana przez Helion.

 

Pozycja, którą znają i cenią wszyscy graficy. „Wiedza obiecana” z Biblii Photoshopa to nic innego jak ogromne, ale też dobrze przedstawione i opisane kompendium wiedzy na temat tego, podstawowego narzędzia obróbki fotografii (a często też – innych prac graficznych). Ten egzemplarz dostaliśmy dzięki obecności na sponsorowanych przez UE warsztatach poświęconych obróbce fotografii, prowadzonych w ramach projektu „Inwestycja w kreatywność – wsparcie dla sektora usług kreatywnych”. No to teraz trzeba jeszcze zmusić się do przeczytania całości.


Opis producenta:

Kompendium wiedzy o najnowszej wersji Photoshopa

  • Jak korzystać z nowego interfejsu użytkownika?
  • W jaki sposób tworzyć i modyfikować cyfrowe obrazy?
  • Jak przetwarzać cyfrowe fotografie?
  • Do czego służą inteligentne filtry?

Nazwa „Photoshop” już od dawna jest synonimem uniwersalnego narzędzia graficznego dla projektantów, grafików, fotografów i innych cyfrowych artystów zajmujących się tworzeniem i przetwarzaniem grafiki komputerowej. Photoshop wyznacza trendy aplikacji graficznych. Obecny na rynku od wielu lat program staje się coraz lepszy i z każdą nową wersją oferuje ciekawsze i bardziej wydajne narzędzia oraz funkcje. Nie inaczej jest w przypadku Photoshopa CS3. Najnowsza edycja tej aplikacji to nie tylko nowy interfejs użytkownika, ale dziesiątki nowych narzędzi, udoskonalone i zoptymalizowane odmiany tych, które znamy z poprzednich wersji, nowa przeglądarka Bridge oraz moduł służący do tworzenia i edycji animacji komputerowych.

„Photoshop CS3/CS3 PL. Biblia” to kompleksowy przegląd funkcjonalności najnowszej wersji tej aplikacji i wyczerpujący podręcznik do nauki jej magicznych możliwości.

  • Interfejs użytkownika
  • Definiowanie preferencji
  • Zarządzanie obrazami za pomocą przeglądarki Bridge
  • Skalowanie i kadrowanie obrazów
  • Modele barw
  • Narzędzia malarskie
  • Retuszowanie i odnawianie obrazów
  • Zaznaczanie elementów obrazu
  • Warstwy, ścieżki i kanały
  • Korzystanie z filtrów
  • Tryby mieszania warstw
  • Obiekty inteligentne
  • Tworzenie i edycja obiektów tekstowych
  • Zarządzanie kolorem
  • Korekcja barwna obrazów
  • Tworzenie i obróbka animacji
  • Przygotowanie obrazów do druku
  • Eksport na potrzeby publikacji w sieci

Książka: Photoshop CS3/CS3 PL – Biblia
Tytuł oryginału: Photoshop CS3 Bible
Autorzy: Laurie Ulrich Fuller, Robert C. Fuller
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
Wydawnictwo: Helion
Wydanie: Gliwice, 2008

  

Spis treści

O autorach (19)

Wstęp (21)

Część I: Witamy w Photoshopie (25)

Rozdział 1. Wprowadzenie do Photoshopa CS3 (27)

      • Trochę teorii (28)
        • Grafika rastrowa i wektorowa (28)
        • Zalety i wady malowania (31)
        • Zalety i wady rysowania (32)
        • Zastosowania Photoshopa (33)
        • Zastosowania programów wektorowych (33)
      • Co nowego w Photoshopie CS3? (34)
      • Podsumowanie (36)

Rozdział 2. Witaj w świecie Photoshopa! (37)

      • Ekran powitalny (38)
      • Przestrzeń robocza Photoshopa (38)
        • Paleta Info (41)
        • Narzędzia (46)
        • Elementy kontrolne przybornika (54)
        • Pasek opcji (57)
        • Predefiniowane ustawienia narzędzi (57)
        • Preset Manager (Menedżer ustawień predefiniowanych) (60)
        • Palety pływające i zadokowane (61)
        • Rozmieszczanie i dokowanie palet (63)
      • Nawigacja w Photoshopie CS3 (67)
        • Skalowanie widoku (67)
        • Narzędzie Zoom (Lupka) (69)
        • Polecenia powiększania i pomniejszania (70)
        • Pole współczynnika powiększenia (70)
        • Tworzenie okna odniesienia (72)
        • Przewijanie zawartości okna (72)
        • Paleta Navigator (Nawigator) (73)
      • Dostosowanie interfejsu do potrzeb użytkownika (75)
      • Panele preferencji (76)
        • Preferencje ogólne (77)
        • Panel Interface (Interfejs) (81)
        • Panel File Handling (Obsługa plików) (83)
        • Panel Performance (Wydajność) (87)
        • Panel Cursors (Kursory) (90)
        • Panel Transparency & Gamut (Przezroczystość i gamut) (91)
        • Panel Units & Rulers (Jednostki i miarki) (92)
        • Panel Guides, Grid, Slices & Count (Linie pomocnicze, Siatka, Plasterki i Zliczanie obiektów) (95)
        • Panel Plug-Ins (Wtyczki) (96)
        • Panel Type (Tekst) (97)
      • Podsumowanie (99)

Rozdział 3. Zarządzanie obrazami (101)

      • Rozmiar kontra rozdzielczość (102)
      • Zmiana rozdzielczości na potrzeby druku (102)
      • Zmiana rozdzielczości przy umieszczaniu obrazu w dokumentach (104)
      • Jak określić idealną rozdzielczość? (105)
      • Rozdzielczość obrazów wyświetlanych na ekranie (106)
      • Otwieranie, powielanie i zapisywanie obrazów (107)
        • Tworzenie nowego obrazu (110)
        • Otwieranie obrazu (115)
      • Posługiwanie się programem Bridge (121)
        • Typowa sesja z programem Bridge (121)
        • Wczytywanie obrazów za pośrednictwem programu Bridge (124)
        • Dostępne widoki (125)
        • Wybieranie obrazów (129)
        • Obracanie obrazów (130)
        • Dodawanie obrazów do listy ulubionych (131)
        • Zarządzanie buforem (142)
        • Zmienianie nazw plików (142)
        • Korzystanie z polecenia File Info (Informacje o pliku) (143)
        • Powielanie obrazu (147)
      • Zapisywanie obrazu na dysk (147)
        • Dodawanie rozszerzeń do nazw plików w Mac OS (148)
        • Inne opcje zapisu (148)
        • Okno dialogowe Save for Web & Devices (Zapisz dla Internetu i urządzeń) (151)
      • Przegląd formatów plików (153)
        • PSD – format własny Photoshopa (153)
        • Formaty specjalne (154)
        • Formaty obsługiwane przez różne programy (161)
        • Formaty najbardziej popularne (168)
        • Formaty specyficzne (172)
        • Nadal nie możesz otworzyć pliku? (176)
      • Dodawanie adnotacji (176)
        • Wprowadzanie notatek do obrazu (176)
        • Wygłoś swoją opinię (177)
        • Zarządzanie adnotacjami (178)
      • Ponowne próbkowanie (resampling) i kadrowanie (179)
        • Zmiana rozmiaru a ponowne próbkowanie (179)
        • Kadrowanie (182)
      • Stosowanie narzędzi z menu Analysis (Analiza) (190)
        • Mierzenie narzędziem Ruler (Miarka) (193)
        • Zliczanie obiektów (195)
      • Definiowanie własnych operacji (195)
        • Jak działają operacje (197)
        • Edytowanie operacji (200)
        • Odtwarzanie operacji i czynności (203)
        • Zapisywanie i wczytywanie zestawów operacji (205)
      • Podsumowanie (205)

Część II: Malowanie i retusz (207)

Rozdział 4. Definiowanie kolorów (209)

      • Wybieranie kolorów (210)
      • Używanie próbnika kolorów (211)
      • Ręczne wpisywanie wartości kolorów (213)
      • Praca z różnymi modelami kolorów (214)
        • RGB (215)
        • HSB (217)
        • CMYK (217)
        • CIE Lab (220)
        • Anatomia modelu Lab (221)
        • Kolor indeksowany (221)
        • Skala szarości (224)
        • 16 i 32 bity na kanał (225)
        • Bitmapa (obraz czarno-biały) (226)
      • Korzystanie z bibliotek kolorów (229)
        • Predefiniowane kolory (229)
        • Paleta Color (Kolor) (232)
        • Paleta Swatches (Próbki) (233)
        • Predefiniowane próbki kolorów (235)
        • Narzędzie Eyedropper (Kroplomierz) (236)
        • Narzędzie Color Sampler (Próbkowanie kolorów) (238)
      • Kanały kolorów (239)
        • Dlaczego miałoby Cię to obchodzić? (240)
        • Jak działają kanały? (240)
        • Jak uaktywniać i przeglądać kanały? (241)
      • Sztuczki z kanałami (243)
        • Kanały RGB (243)
        • Kanały CMYK (245)
        • Kanały Lab (245)
      • Inne funkcje związane z kanałami (245)
      • Edycja kanałów kolorów (250)
        • Poprawianie wyglądu kolorowych skanów (250)
        • Tryb wielokanałowy (252)
      • Podsumowanie (254)

Rozdział 5. Malowanie i pędzle (255)

      • Poznaj swoje narzędzia (256)
        • Narzędzia malarskie (257)
        • Narzędzia edycyjne (259)
      • Techniki podstawowe (262)
        • Malowanie linii prostych (262)
        • Malowanie za pomocą narzędzia Smudge (Smużenie) (265)
        • Modyfikowanie kolorów narzędziem Sponge (Gąbka) (267)
        • Używanie narzędzia Color Replacement (Zastępowanie kolorów) (268)
        • Cofanie popełnionych błędów (270)
      • Kształt i rozmiar pędzla (271)
        • Wybór kształtu pędzla (271)
        • Tworzenie własnych końcówek pędzli (274)
        • Tworzenie własnych pędzli (278)
        • Zapisywanie i wczytywanie zestawów pędzli (279)
      • Dynamika pędzla (281)
        • Podstawy (282)
        • Dynamika kształtu (283)
        • Pozostałe kategorie dynamiki pędzla (288)
        • Szum, mokre krawędzie i cała reszta (290)
        • Anulowanie linii o „zmiennej czułości” (292)
      • Krycie i intensywność, przepływ i ekspozycja (292)
      • Tryby pędzla (295)
        • 27 trybów pędzla (296)
        • Trzy tryby ściemniania i rozjaśniania (302)
      • Podsumowanie (303)

Rozdział 6. Wypełnianie i obrysowywanie (305)

      • Wypełnianie zaznaczeń kolorem lub wzorem (306)
      • Narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (307)
      • Polecenie Fill (Wypełnij) (312)
      • Klawisze Backspace i Delete (314)
      • Nakładanie wypełnień gradientowych (315)
        • Praca z narzędziem Gradient (316)
        • Opcje narzędzia Gradient (317)
        • Style gradientów (320)
        • Tworzenie własnych gradientów (320)
        • Edycja gradientów kryjących (322)
        • Tworzenie gradientów szumowych (327)
        • Zapisywanie gradientów i zarządzanie nimi (329)
        • Gradienty a tryby mieszania (330)
      • Obrysy i strzałki (331)
        • Obrysowywanie konturu zaznaczenia (331)
        • Dodawanie grotów strzałek do linii (334)
      • Podsumowanie (335)

Rozdział 7. Retuszowanie i restaurowanie obrazów (337)

      • Narzędzia specjalne (338)
      • Klonowanie i korygowanie (340)
        • Narzędzie Clone Stamp (Stempel) (341)
        • Paleta Clone Source Palette (Powiel źródło) (345)
        • Narzędzie Healing Brush (Pędzel korygujący) (349)
        • Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) (354)
        • Narzędzie Patch (Łatka) (355)
        • Narzędzie Red Eye (Czerwone oczy) (357)
      • Retuszowanie fotografii (358)
      • Odnawianie starej fotografii (361)
      • Cofanie się w czasie (365)
        • Tradycyjne funkcje cofania (367)
        • Paleta History (Historia) (368)
        • Malowanie przeszłością (371)
      • Podsumowanie (377)

Część III: Zaznaczenia, maski i filtry (379)

Rozdział 8. Narzędzia zaznaczania i ścieżki (381)

      • Jak działają zaznaczenia? (382)
      • Geometryczne kontury zaznaczenia (386)
      • Kontury o nieregularnym kształcie (389)
      • Zaznaczenia magnetyczne (391)
        • Używanie narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne) (391)
        • Modyfikowanie opcji lassa magnetycznego (393)
      • Magiczny świat różdżki (394)
        • Regulacja parametru Tolerance (Tolerancja) (395)
        • Zmuszanie różdżki do spoglądania również na inne warstwy (398)
      • Narzędzie Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) (398)
      • Zmiana konturów zaznaczenia (400)
        • Szybkie zmiany (400)
        • Ręczne dodawanie i odejmowanie zaznaczeń (401)
        • Triki stosowane przez doświadczonych użytkowników (402)
        • Dodawanie i odejmowanie zaznaczeń za pomocą poleceń (403)
        • Wygładzanie konturów zaznaczenia (405)
        • Poprawianie krawędzi zaznaczeń (409)
      • Przenoszenie i kopiowanie zaznaczeń (411)
        • Rola narzędzia Move (Przesunięcie) (411)
        • Wykonywanie precyzyjnych przesunięć (412)
        • Klonowanie zaznaczenia (413)
        • Przesuwanie konturu zaznaczenia niezależnie od jego zawartości (415)
        • Skalowanie i obracanie konturu zaznaczenia (415)
      • Rysowanie i edytowanie ścieżek (419)
        • Ogólny opis ścieżek (419)
        • Rysowanie ścieżek narzędziem Pen (Pióro) (423)
        • Edycja ścieżek (428)
        • Wypełnianie ścieżek (434)
        • Malowanie wzdłuż ścieżki (435)
        • Przekształcanie i zapisywanie ścieżek (436)
      • Importowanie i eksportowanie ścieżek (439)
        • Wymiana ścieżek z programem Illustrator (439)
        • Eksportowanie do Illustratora (440)
        • Zachowywanie przezroczystych fragmentów obrazu (440)
      • Podsumowanie (440)

Rozdział 9. Maskowanie i wyodrębnianie elementów obrazu (443)

      • Malowanie i edycja wewnątrz zaznaczeń (445)
      • Praca w trybie szybkiej maski (448)
        • Działanie trybu szybkiej maski (449)
        • Modyfikowanie czerwonej nakładki (453)
        • Maski gradientowe (454)
      • Automatyczne generowanie masek (458)
        • Narzędzie Magic Eraser (Magiczna gumka) (460)
        • Jeszcze bardziej magiczna gumka tła (461)
        • Jeszcze bardziej magiczne polecenie Extract (Wydziel) (464)
        • Stosowanie polecenia Color Range (Zakres koloru) (470)
        • Polecenie Color Range (Zakres koloru) – kilka praktycznych wskazówek (474)
      • Tworzenie niezależnego kanału maski (474)
        • Zapisywanie konturu zaznaczenia do kanału maski (474)
        • Przekształcanie maski w zaznaczenie (477)
        • Oglądanie maski i obrazu (477)
      • Podsumowanie (478)

Rozdział 10. Filtrowanie korekcyjne (479)

      • Pierwszy rzut oka na filtry (480)
        • Filtry korekcyjne (480)
        • Filtry destrukcyjne (481)
        • Filtry efektowe (482)
        • Praca z filtrami inteligentnymi (483)
        • Maski filtrów inteligentnych (487)
      • Działanie filtrów (489)
        • Moduły rozszerzające (pluginy) (489)
        • Podgląd działania filtrów (490)
        • Ponowne stosowanie ostatnio użytego filtra (491)
        • Zmienianie wartości numerycznych (492)
      • Tonowanie efektów filtra (492)
        • Umieszczanie efektów na dodatkowej warstwie (493)
        • Filtrowanie obrazu otoczonego ramką (494)
        • Cofanie sekwencji filtrów (495)
      • Zwiększanie ostrości i kontrastu (495)
        • Stosowanie filtra Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (495)
        • Pozbywanie się efektu halo (497)
        • Stosowanie predefiniowanych filtrów wyostrzających (502)
        • Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzenie) (504)
        • Filtr High Pass (Górnoprzepustowy) (506)
        • Przekształcanie obrazu w grafikę (507)
      • Rozmywanie obrazu (509)
        • Zastosowanie filtra Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) (509)
        • Predefiniowane filtry rozmywające (509)
        • Wygładzanie obrazu (509)
        • Rozmycie kierunkowe (512)
        • Rozmywanie z progiem (516)
        • Posługiwanie się filtrem Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) (520)
        • Stosowanie filtra Box Blur (Rozmycie polowe) (524)
        • Stosowanie filtra Shape Blur (Rozmycie kształtu) (525)
        • Stosowanie filtra Surface Blur (Rozmycie powierzchniowe) (526)
      • Szum (527)
        • Dodawanie szumu (528)
        • Usuwanie szumu (532)
        • Usuwanie szumu za pomocą filtra Despeckle (Usuwanie szumu i ziarna) (535)
        • Uśrednianie pikseli za pomocą filtra Median (Mediana) (536)
        • Czyszczenie zeskanowanych fotografii (538)
        • Posługiwanie się filtrem Average (Średnia) (539)
      • Podsumowanie (540)

Rozdział 11. Szaleństwo filtrów (543)

      • Szalone efekty (544)
        • A co z innymi? (552)
        • RAM i zasoby systemowe (553)
      • Galeria filtrów (554)
      • Filtry z menu Pixelate (Pikslowanie) (556)
        • Mezzotinta (557)
      • Filtry akcentujące krawędzie (559)
        • Wytłaczanie obrazu (559)
        • Śledzenie krawędzi (561)
        • Tworzenie metalicznej powłoki (562)
      • Filtry zniekształcające (563)
        • Gabinet krzywych luster (564)
        • Wirujące spirale (566)
        • Tworzenie koncentrycznych zmarszczek na wodzie (566)
        • Tworzenie równoległych zmarszczek i fal (568)
        • Zniekształcanie obrazu wzdłuż krzywej (576)
        • Współrzędne biegunowe (577)
        • Stosowanie filtra Lens Correction (Korekcja obiektywu) (578)
        • Zniekształcanie za pomocą polecenia Liquify (Skraplanie) (584)
        • Tworzenie punktu zbiegu (595)
        • Podstawy filtra Vanishing Point (Punkt zbiegu) (597)
      • Dodawanie chmur i oświetlenia (599)
        • Tworzenie chmur (600)
        • Korzystanie z filtru Fibers (Włókna) (601)
        • Oświetlanie obrazu (602)
      • Podsumowanie (607)

Rozdział 12. Efekty specjalne własnej produkcji (609)

      • Tworzenie własnych efektów przy użyciu filtra Custom (Własny) (610)
        • Rada dotycząca używania filtra Custom (Własny) (612)
        • Stosowanie wartości specjalnych (613)
        • Efekty symetryczne (614)
        • Wyostrzanie (614)
        • Warianty niejedynkowe (618)
        • Inne efekty własne (620)
      • Przemieszczanie pikseli (624)
        • Teoria przemieszczania (625)
        • Okno dialogowe Displace (Przemieszczanie) (628)
      • Używanie map przemieszczenia (631)
        • Stosowanie predefiniowanych map przemieszczenia (631)
        • Dopasowywanie mapy przemieszczenia do obrazu (634)
        • Polecenie Pattern Maker (Tworzenie wzorka) (635)
        • Tworzenie wzorków za pomocą filtrów (640)
      • Podsumowanie (642)

Część IV: Warstwy, obiekty i tekst (643)

Rozdział 13. Praca z warstwami (645)

      • Przenoszenie zaznaczenia na warstwę (646)
        • Inne sposoby tworzenia warstw (649)
        • Powielanie warstw (651)
      • Praca z warstwami (652)
        • Uaktywnianie warstwy (652)
        • Poruszanie się między warstwami za pomocą klawiatury (654)
        • Zaznaczanie podobnych warstw (654)
        • Przezroczystość warstw (655)
        • Modyfikowanie warstwy tła (657)
        • Zmiana kolejności warstw (659)
        • Wyświetlanie krawędzi warstw (660)
        • Automatyczne usuwanie pozostałości tła (661)
        • Mieszanie warstw (664)
        • Scalanie warstw (665)
        • Usuwanie warstw (667)
        • Zapisywanie spłaszczonej wersji obrazu (667)
      • Zaznaczanie zawartości warstwy (667)
      • Przemieszczanie, łączenie i wyrównywanie warstw (670)
        • Łączenie i rozłączanie warstw (670)
        • Grupowanie warstw (672)
        • Automatyczne wyrównywanie warstw (674)
      • Tworzenie i używanie obiektów inteligentnych (676)
        • Tworzenie nowego obiektu inteligentnego (676)
        • Edytowanie obiektów inteligentnych (677)
        • Eksportowanie i zastępowanie obiektów inteligentnych (679)
        • Praca ze stosami obrazów (680)
        • Rasteryzowanie warstwy (684)
        • Blokowanie warstw (684)
        • Zwykłe i inteligentne linie pomocnicze (686)
        • Ustawianie siatki (689)
        • Używanie narzędzia Measure (Miarka) (691)
      • Przekształcanie obrazu (693)
        • Przekształcanie całego obrazu (693)
        • Przekształcanie warstwy lub zaznaczonego obszaru (694)
        • Wypaczanie warstw (698)
        • Przekształcenia numeryczne (698)
      • Maski i warstwy (701)
        • Zachowywanie przezroczystości warstwy (701)
        • Tworzenie dodatkowych masek warstw (703)
        • Wklejanie w obrębie zaznaczenia (705)
        • Maskowanie grup warstw (706)
      • Praca z kompozycjami warstw (707)
      • Edytowanie obrazów 3D (710)
        • Praca z plikami 3D (711)
        • Przekształcanie modeli 3D (712)
        • Sterowanie kamerą (713)
        • Tworzenie widoków (715)
        • Opcje oświetlenia i renderingu (715)
        • Praca z widokami przekrojów poprzecznych (718)
        • Edytowanie tekstur modeli 3D (719)
      • Podsumowanie (720)

Rozdział 14. Tryby mieszania (721)

      • Parametry Opacity (Krycie) i Fill (Wypełnij) (723)
      • Tryby mieszania warstw (726)
        • Hierarchiczne układy trybów mieszania (738)
      • Zaawansowane opcje mieszania warstw (741)
        • Mieszanie wewnętrznych efektów warstwy (743)
        • Maskowanie efektów (746)
        • Wyrzucanie całych kanałów koloru (748)
        • Przebijanie warstw (749)
      • Wykluczanie pikseli i wymuszanie prześwitywania (750)
        • Suwaki ustawiające zakres kolorów (753)
        • Rozmywanie (754)
      • Obliczenia wykonywane na całym obrazie (756)
        • Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz) (758)
        • Dodawanie i odejmowanie obrazów (762)
        • Polecenie Calculations (Obliczenia) (765)
        • Łączenie masek (767)
      • Podsumowanie (769)

Rozdział 15. Kształty i style (771)

      • Rysowanie wielokątów, linii i kształtów dowolnych (772)
        • Zalety i wady kształtów (772)
        • Narzędzia do tworzenia kształtów (774)
        • Rysowanie kształtu (776)
        • Łączenie i edycja kształtów (779)
      • Edycja wypełnienia kształtu (781)
      • Style warstw (783)
        • Zalety stylów warstw (795)
        • Wewnątrz okna Layer Style (Styl warstwy) (796)
      • Modyfikowanie i zapisywanie efektów (804)
        • Wyłączanie efektów (804)
        • Kopiowanie efektów (805)
        • Przekształcanie efektów w nowe warstwy (806)
        • Zapisywanie efektów w stylach (806)
      • Podsumowanie (807)

Rozdział 16. W pełni edytowalny tekst (809)

      • Pięć rodzajów tekstu (811)
      • Tekst artystyczny (813)
      • Posługiwanie się narzędziem Type (Tekst) (815)
        • Tworzenie tekstu w Photoshopie (816)
        • Edytowanie i formatowanie (818)
        • Warstwy tekstowe (819)
        • Tworzenie tekstu pionowego (819)
      • Tworzenie i edytowanie tekstu w ramce (820)
        • Zaznaczanie i edytowanie tekstu (822)
      • Formatowanie znaków (823)
        • Krój czcionki (Font) (824)
        • Rozmiar czcionki (826)
        • Interlinia (827)
        • Kerning (829)
        • Opcje Fractional Widths (Szerokości ułamkowe) i System Layout (Układ systemowy) (831)
        • Tracking (Światło) (831)
        • Skalowanie poziome i pionowe (831)
        • Linia bazowa pisma (832)
        • Kolor tekstu (833)
        • Wygładzanie (antyaliasing) (833)
      • Formatowanie akapitów (834)
        • Wyrównanie tekstu (Alignment) (835)
        • Wyrównanie znaków interpunkcji (836)
        • Justowanie tekstu (Justification) (836)
        • Wcięcia i odstępy akapitów (838)
        • Dzielenie wyrazów (839)
        • Łamanie wierszy (839)
        • Sprawdzanie pisowni (840)
      • Wyszukiwanie i zastępowanie tekstu (841)
      • Umieszczanie tekstu wzdłuż ścieżki (842)
        • Umieszczanie tekstu na ścieżce (843)
        • Umieszczanie tekstu wewnątrz ścieżki (845)
      • Zniekształcanie tekstu (846)
      • Edycja tekstu przekonwertowanego na kształty (848)
      • Podsumowanie (850)

Część V: Zarządzanie kolorem i publikowanie obrazów (851)

Rozdział 17. Zarządzanie kolorem (853)

      • Typowy scenariusz dopasowywania kolorów (854)
        • Ustawienie monitora źródłowego (855)
        • Dobór najlepszej przestrzeni kolorów (858)
        • Osadzanie profilu w pliku (860)
        • Ustawianie docelowej przestrzeni kolorów (861)
        • Określanie zasad zarządzania kolorem (862)
        • Konwersja przestrzeni kolorów (863)
      • Centrum konwersji kolorów (864)
        • Panel Description (Opis) (864)
        • Panel Working Spaces (Przestrzenie robocze) (864)
        • Panel Color Management Policies (Zasady zarządzania kolorami) (867)
        • Więcej opcji (869)
      • Własne ustawienia CMYK (872)
      • Zapisywanie i wczytywanie ustawień dotyczących kolorów (875)
        • Tworzenie profilów dostępnych na liście CMYK (875)
      • Synchronizacja ustawień w programie Bridge (876)
      • Podsumowanie (878)

Rozdział 18. Mapowanie i korygowanie kolorów (879)

      • Efekty związane z korekcją kolorów (880)
      • Gdy kolory potrzebują terapii (881)
      • Szybkie i automatyczne zmiany kolorów (883)
        • Polecenie Invert (Odwróć) (883)
        • Polecenie Equalize (Wyrównaj) (885)
        • Polecenie Threshold (Próg) (886)
        • Polecenie Posterize (Posteryzuj) (887)
      • Szybkie i automatyczne korekcje kolorów (889)
        • Obszary szarości (890)
        • Polecenie Auto Levels (Auto-poziomy) (890)
        • Polecenie Auto Contrast (Auto-kontrast) (891)
        • Polecenie Auto Color (Auto-kolor) (892)
      • Korekcja barwy i kolorowanie obrazów (892)
        • Stosowanie polecenia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (894)
        • Kolorowanie obrazów (901)
        • Zmienianie wybranych kolorów (902)
        • Zmienianie kolorów predefiniowanych (903)
        • Filtrowanie kolorów (904)
        • Polecenie Variations (Wariacje) (906)
        • Polecenie Match Color (Dopasuj kolor) (908)
        • Poprawianie kolorów w obrazach skompresowanych (910)
      • Korekcja poziomów jasności (912)
        • Paleta Histogram (Histogram) (912)
        • Polecenie Levels (Poziomy) (915)
        • Polecenie Curves (Krzywe) (921)
        • Polecenie Gradient Maps (Mapa gradientu) (927)
        • Polecenie Shadow/Highlight (Cień/Podświetlenie) (928)
        • Korekcja ekspozycji (932)
        • Kontrolowana konwersja obrazów kolorowych na czarno-białe (934)
      • Warstwy korekcyjne (936)
        • Zalety korekcji z wykorzystaniem warstw (937)
      • Korygowanie zdjęć zapisanych w formacie RAW (939)
        • Korekcja kolorów (942)
        • Wyostrzanie i wygładzanie (945)
        • Korygowanie niedoskonałości obiektywu (945)
        • Modyfikowanie profilu aparatu (946)
        • Otwieranie i zapisywanie obrazów w oknie Camera Raw (948)
        • Zapisywanie ustawień okna Camera Raw (949)
        • Stosowanie zapisanych ustawień okna Camera Raw (950)
      • Podsumowanie (951)

Rozdział 19. Animacje i wideo (953)

      • Praca z plikami wideo, sekwencjami obrazów i animacjami (954)
        • Warstwy wideo (956)
        • Paleta Timeline (Oś czasu) (957)
        • Ustalanie parametrów odtwarzania (962)
        • Tworzenie obrazów do filmów wideo (962)
        • Automatyzacja obróbki plików wideo (966)
        • Współpraca z Adobe After Effects (968)
        • Importowanie plików wideo i sekwencji obrazów (968)
        • Wstawianie plików wideo i sekwencji obrazów (969)
        • Praca z kanałami alfa (970)
        • Polecenie Interpret Footage (Interpretuj materiał filmowy) (971)
        • Wideo z przeplotem i bez przeplotu (972)
      • Tworzenie animacji (973)
        • Definiowanie klatek kluczowych (973)
        • Tworzenie animacji przy użyciu narzędzi do rysowania (976)
        • Podgląd animacji i wideo (978)
        • Zapisywanie materiału wideo i animacji (980)
      • Tworzenie animowanych GIF-ów (982)
      • Rotoskopia (983)
      • Podsumowanie (984)

Rozdział 20. Publikowanie obrazów (985)

      • Terminologia związana z drukiem (986)
      • Drukowanie obrazów kompozytowych (990)
        • Drukowanie obrazu kompozytowego (991)
        • Podstawowe ustawienia druku (992)
        • Opcje trybu Color management (Zarządzanie kolorami) (992)
        • Opcje trybu Output (Wyjście) (992)
        • Okno dialogowe Page Setup (Ustawienia strony) (993)
        • Tryb Output (Wyjście) (996)
        • Tryb Color Management (Zarządzanie kolorami) (999)
        • Uruchamianie wydruku (1004)
      • Separacja kolorów (1006)
        • Drukowanie obrazu z separacją CMYK (1006)
        • Tworzenie zalewek (1008)
      • Drukowanie bichromii (1009)
        • Tworzenie bichromii (1009)
        • Edycja poszczególnych kanałów bichromii (1011)
      • Optymalizacja obrazów pod kątem zastosowań internetowych (1012)
      • Wybór właściwego formatu dla grafiki internetowej (1013)
        • GIF (1013)
        • JPEG (1015)
        • PNG (1015)
        • Okno dialogowe Save for Web & Devices (Zapisz dla Internetu i urządzeń) (1017)
      • Optymalizacja obrazów w formatach GIF i PNG-8 (1019)
        • Predefiniowane ustawienia optymalizacyjne (1020)
        • Własne ustawienia optymalizacyjne dla formatów GIF i PNG-8 (1022)
      • Optymalizacja obrazów w formatach JPEG i PNG-24 (1027)
        • Predefiniowane ustawienia optymalizacyjne (1027)
        • Własne ustawienia optymalizacyjne dla formatów JPEG i PNG-24 (1028)
      • Skalowanie obrazów (1029)
      • Rozcinanie obrazu na plasterki (1029)
        • Tworzenie plasterków (1030)
        • Edycja plasterków (1032)
        • Ustawianie opcji plasterków (1033)
        • Zapisywanie plasterków (1035)
      • Publikowanie obrazów z poziomu programu Bridge (1036)
        • Drukowanie stykówek (1038)
        • Tworzenie pakietu obrazów (1038)
        • Tworzenie internetowej galerii zdjęć (1042)
        • Tworzenie pokazu slajdów w formacie PDF (1044)
        • Łączenie obrazów za pomocą polecenia Merge to HDR (Scal jako HDR) (1046)
        • Tworzenie obrazów panoramicznych (1049)
      • Przetwarzanie wsadowe (1053)
      • Podsumowanie (1055)

Dodatki (1057)

Dodatek A: Skróty klawiszowe, menu i personalizacja programu (1059)

      • Ukryte skróty i modyfikatory (1060)
        • Kombinacje z klawiszem Alt (1061)
        • Menu kontekstowe (1061)
        • Skróty odnoszące się do przybornika (1063)
        • Skróty odnoszące się do palet (1064)
      • Definiowanie własnych skrótów klawiszowych (1066)
        • Personalizacja menu (1068)
        • Tworzenie nowego zestawu menu (1068)
      • Prababcia wszystkich tabel skrótów (1069)

Dodatek B: Zawartość CD-ROM-u (1107)

      • Zawartość CD (1107)
        • Obrazy (1107)
        • Filmy instruktażowe (1108)
      • Rozwiązywanie problemów (1110)

Skorowidz (1111)