W biblioteczce przybyła nam „mała” (prawie 1200 stron) książeczka wydana przez Helion.
Pozycja, którą znają i cenią wszyscy graficy. „Wiedza obiecana” z Biblii Photoshopa to nic innego jak ogromne, ale też dobrze przedstawione i opisane kompendium wiedzy na temat tego, podstawowego narzędzia obróbki fotografii (a często też – innych prac graficznych). Ten egzemplarz dostaliśmy dzięki obecności na sponsorowanych przez UE warsztatach poświęconych obróbce fotografii, prowadzonych w ramach projektu „Inwestycja w kreatywność – wsparcie dla sektora usług kreatywnych”. No to teraz trzeba jeszcze zmusić się do przeczytania całości.
Opis producenta:
Kompendium wiedzy o najnowszej wersji Photoshopa
- Jak korzystać z nowego interfejsu użytkownika?
- W jaki sposób tworzyć i modyfikować cyfrowe obrazy?
- Jak przetwarzać cyfrowe fotografie?
- Do czego służą inteligentne filtry?
Nazwa “Photoshop” już od dawna jest synonimem uniwersalnego narzędzia graficznego dla projektantów, grafików, fotografów i innych cyfrowych artystów zajmujących się tworzeniem i przetwarzaniem grafiki komputerowej. Photoshop wyznacza trendy aplikacji graficznych. Obecny na rynku od wielu lat program staje się coraz lepszy i z każdą nową wersją oferuje ciekawsze i bardziej wydajne narzędzia oraz funkcje. Nie inaczej jest w przypadku Photoshopa CS3. Najnowsza edycja tej aplikacji to nie tylko nowy interfejs użytkownika, ale dziesiątki nowych narzędzi, udoskonalone i zoptymalizowane odmiany tych, które znamy z poprzednich wersji, nowa przeglądarka Bridge oraz moduł służący do tworzenia i edycji animacji komputerowych.
“Photoshop CS3/CS3 PL. Biblia” to kompleksowy przegląd funkcjonalności najnowszej wersji tej aplikacji i wyczerpujący podręcznik do nauki jej magicznych możliwości.
- Interfejs użytkownika
- Definiowanie preferencji
- Zarządzanie obrazami za pomocą przeglądarki Bridge
- Skalowanie i kadrowanie obrazów
- Modele barw
- Narzędzia malarskie
- Retuszowanie i odnawianie obrazów
- Zaznaczanie elementów obrazu
- Warstwy, ścieżki i kanały
- Korzystanie z filtrów
- Tryby mieszania warstw
- Obiekty inteligentne
- Tworzenie i edycja obiektów tekstowych
- Zarządzanie kolorem
- Korekcja barwna obrazów
- Tworzenie i obróbka animacji
- Przygotowanie obrazów do druku
- Eksport na potrzeby publikacji w sieci
Książka: Photoshop CS3/CS3 PL – Biblia
Tytuł oryginału: Photoshop CS3 Bible
Autorzy: Laurie Ulrich Fuller, Robert C. Fuller
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
Wydawnictwo: Helion
Wydanie: Gliwice, 2008
Spis treści
O autorach (19)
Wstęp (21)
Część I: Witamy w Photoshopie (25)
Rozdział 1. Wprowadzenie do Photoshopa CS3 (27)
-
-
- Trochę teorii (28)
- Grafika rastrowa i wektorowa (28)
- Zalety i wady malowania (31)
- Zalety i wady rysowania (32)
- Zastosowania Photoshopa (33)
- Zastosowania programów wektorowych (33)
- Co nowego w Photoshopie CS3? (34)
- Podsumowanie (36)
- Trochę teorii (28)
-
Rozdział 2. Witaj w świecie Photoshopa! (37)
-
-
- Ekran powitalny (38)
- Przestrzeń robocza Photoshopa (38)
- Paleta Info (41)
- Narzędzia (46)
- Elementy kontrolne przybornika (54)
- Pasek opcji (57)
- Predefiniowane ustawienia narzędzi (57)
- Preset Manager (Menedżer ustawień predefiniowanych) (60)
- Palety pływające i zadokowane (61)
- Rozmieszczanie i dokowanie palet (63)
- Nawigacja w Photoshopie CS3 (67)
- Skalowanie widoku (67)
- Narzędzie Zoom (Lupka) (69)
- Polecenia powiększania i pomniejszania (70)
- Pole współczynnika powiększenia (70)
- Tworzenie okna odniesienia (72)
- Przewijanie zawartości okna (72)
- Paleta Navigator (Nawigator) (73)
- Dostosowanie interfejsu do potrzeb użytkownika (75)
- Panele preferencji (76)
- Preferencje ogólne (77)
- Panel Interface (Interfejs) (81)
- Panel File Handling (Obsługa plików) (83)
- Panel Performance (Wydajność) (87)
- Panel Cursors (Kursory) (90)
- Panel Transparency & Gamut (Przezroczystość i gamut) (91)
- Panel Units & Rulers (Jednostki i miarki) (92)
- Panel Guides, Grid, Slices & Count (Linie pomocnicze, Siatka, Plasterki i Zliczanie obiektów) (95)
- Panel Plug-Ins (Wtyczki) (96)
- Panel Type (Tekst) (97)
- Podsumowanie (99)
-
Rozdział 3. Zarządzanie obrazami (101)
-
-
- Rozmiar kontra rozdzielczość (102)
- Zmiana rozdzielczości na potrzeby druku (102)
- Zmiana rozdzielczości przy umieszczaniu obrazu w dokumentach (104)
- Jak określić idealną rozdzielczość? (105)
- Rozdzielczość obrazów wyświetlanych na ekranie (106)
- Otwieranie, powielanie i zapisywanie obrazów (107)
- Tworzenie nowego obrazu (110)
- Otwieranie obrazu (115)
- Posługiwanie się programem Bridge (121)
- Typowa sesja z programem Bridge (121)
- Wczytywanie obrazów za pośrednictwem programu Bridge (124)
- Dostępne widoki (125)
- Wybieranie obrazów (129)
- Obracanie obrazów (130)
- Dodawanie obrazów do listy ulubionych (131)
- Zarządzanie buforem (142)
- Zmienianie nazw plików (142)
- Korzystanie z polecenia File Info (Informacje o pliku) (143)
- Powielanie obrazu (147)
- Zapisywanie obrazu na dysk (147)
- Dodawanie rozszerzeń do nazw plików w Mac OS (148)
- Inne opcje zapisu (148)
- Okno dialogowe Save for Web & Devices (Zapisz dla Internetu i urządzeń) (151)
- Przegląd formatów plików (153)
- PSD – format własny Photoshopa (153)
- Formaty specjalne (154)
- Formaty obsługiwane przez różne programy (161)
- Formaty najbardziej popularne (168)
- Formaty specyficzne (172)
- Nadal nie możesz otworzyć pliku? (176)
- Dodawanie adnotacji (176)
- Wprowadzanie notatek do obrazu (176)
- Wygłoś swoją opinię (177)
- Zarządzanie adnotacjami (178)
- Ponowne próbkowanie (resampling) i kadrowanie (179)
- Zmiana rozmiaru a ponowne próbkowanie (179)
- Kadrowanie (182)
- Stosowanie narzędzi z menu Analysis (Analiza) (190)
- Mierzenie narzędziem Ruler (Miarka) (193)
- Zliczanie obiektów (195)
- Definiowanie własnych operacji (195)
- Jak działają operacje (197)
- Edytowanie operacji (200)
- Odtwarzanie operacji i czynności (203)
- Zapisywanie i wczytywanie zestawów operacji (205)
- Podsumowanie (205)
-
Część II: Malowanie i retusz (207)
Rozdział 4. Definiowanie kolorów (209)
-
-
- Wybieranie kolorów (210)
- Używanie próbnika kolorów (211)
- Ręczne wpisywanie wartości kolorów (213)
- Praca z różnymi modelami kolorów (214)
- RGB (215)
- HSB (217)
- CMYK (217)
- CIE Lab (220)
- Anatomia modelu Lab (221)
- Kolor indeksowany (221)
- Skala szarości (224)
- 16 i 32 bity na kanał (225)
- Bitmapa (obraz czarno-biały) (226)
- Korzystanie z bibliotek kolorów (229)
- Predefiniowane kolory (229)
- Paleta Color (Kolor) (232)
- Paleta Swatches (Próbki) (233)
- Predefiniowane próbki kolorów (235)
- Narzędzie Eyedropper (Kroplomierz) (236)
- Narzędzie Color Sampler (Próbkowanie kolorów) (238)
- Kanały kolorów (239)
- Dlaczego miałoby Cię to obchodzić? (240)
- Jak działają kanały? (240)
- Jak uaktywniać i przeglądać kanały? (241)
- Sztuczki z kanałami (243)
- Kanały RGB (243)
- Kanały CMYK (245)
- Kanały Lab (245)
- Inne funkcje związane z kanałami (245)
- Edycja kanałów kolorów (250)
- Poprawianie wyglądu kolorowych skanów (250)
- Tryb wielokanałowy (252)
- Podsumowanie (254)
-
Rozdział 5. Malowanie i pędzle (255)
-
-
- Poznaj swoje narzędzia (256)
- Narzędzia malarskie (257)
- Narzędzia edycyjne (259)
- Techniki podstawowe (262)
- Malowanie linii prostych (262)
- Malowanie za pomocą narzędzia Smudge (Smużenie) (265)
- Modyfikowanie kolorów narzędziem Sponge (Gąbka) (267)
- Używanie narzędzia Color Replacement (Zastępowanie kolorów) (268)
- Cofanie popełnionych błędów (270)
- Kształt i rozmiar pędzla (271)
- Wybór kształtu pędzla (271)
- Tworzenie własnych końcówek pędzli (274)
- Tworzenie własnych pędzli (278)
- Zapisywanie i wczytywanie zestawów pędzli (279)
- Dynamika pędzla (281)
- Podstawy (282)
- Dynamika kształtu (283)
- Pozostałe kategorie dynamiki pędzla (288)
- Szum, mokre krawędzie i cała reszta (290)
- Anulowanie linii o “zmiennej czułości” (292)
- Krycie i intensywność, przepływ i ekspozycja (292)
- Tryby pędzla (295)
- 27 trybów pędzla (296)
- Trzy tryby ściemniania i rozjaśniania (302)
- Podsumowanie (303)
- Poznaj swoje narzędzia (256)
-
Rozdział 6. Wypełnianie i obrysowywanie (305)
-
-
- Wypełnianie zaznaczeń kolorem lub wzorem (306)
- Narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (307)
- Polecenie Fill (Wypełnij) (312)
- Klawisze Backspace i Delete (314)
- Nakładanie wypełnień gradientowych (315)
- Praca z narzędziem Gradient (316)
- Opcje narzędzia Gradient (317)
- Style gradientów (320)
- Tworzenie własnych gradientów (320)
- Edycja gradientów kryjących (322)
- Tworzenie gradientów szumowych (327)
- Zapisywanie gradientów i zarządzanie nimi (329)
- Gradienty a tryby mieszania (330)
- Obrysy i strzałki (331)
- Obrysowywanie konturu zaznaczenia (331)
- Dodawanie grotów strzałek do linii (334)
- Podsumowanie (335)
-
Rozdział 7. Retuszowanie i restaurowanie obrazów (337)
-
-
- Narzędzia specjalne (338)
- Klonowanie i korygowanie (340)
- Narzędzie Clone Stamp (Stempel) (341)
- Paleta Clone Source Palette (Powiel źródło) (345)
- Narzędzie Healing Brush (Pędzel korygujący) (349)
- Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) (354)
- Narzędzie Patch (Łatka) (355)
- Narzędzie Red Eye (Czerwone oczy) (357)
- Retuszowanie fotografii (358)
- Odnawianie starej fotografii (361)
- Cofanie się w czasie (365)
- Tradycyjne funkcje cofania (367)
- Paleta History (Historia) (368)
- Malowanie przeszłością (371)
- Podsumowanie (377)
-
Część III: Zaznaczenia, maski i filtry (379)
Rozdział 8. Narzędzia zaznaczania i ścieżki (381)
-
-
- Jak działają zaznaczenia? (382)
- Geometryczne kontury zaznaczenia (386)
- Kontury o nieregularnym kształcie (389)
- Zaznaczenia magnetyczne (391)
- Używanie narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne) (391)
- Modyfikowanie opcji lassa magnetycznego (393)
- Magiczny świat różdżki (394)
- Regulacja parametru Tolerance (Tolerancja) (395)
- Zmuszanie różdżki do spoglądania również na inne warstwy (398)
- Narzędzie Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) (398)
- Zmiana konturów zaznaczenia (400)
- Szybkie zmiany (400)
- Ręczne dodawanie i odejmowanie zaznaczeń (401)
- Triki stosowane przez doświadczonych użytkowników (402)
- Dodawanie i odejmowanie zaznaczeń za pomocą poleceń (403)
- Wygładzanie konturów zaznaczenia (405)
- Poprawianie krawędzi zaznaczeń (409)
- Przenoszenie i kopiowanie zaznaczeń (411)
- Rola narzędzia Move (Przesunięcie) (411)
- Wykonywanie precyzyjnych przesunięć (412)
- Klonowanie zaznaczenia (413)
- Przesuwanie konturu zaznaczenia niezależnie od jego zawartości (415)
- Skalowanie i obracanie konturu zaznaczenia (415)
- Rysowanie i edytowanie ścieżek (419)
- Ogólny opis ścieżek (419)
- Rysowanie ścieżek narzędziem Pen (Pióro) (423)
- Edycja ścieżek (428)
- Wypełnianie ścieżek (434)
- Malowanie wzdłuż ścieżki (435)
- Przekształcanie i zapisywanie ścieżek (436)
- Importowanie i eksportowanie ścieżek (439)
- Wymiana ścieżek z programem Illustrator (439)
- Eksportowanie do Illustratora (440)
- Zachowywanie przezroczystych fragmentów obrazu (440)
- Podsumowanie (440)
-
Rozdział 9. Maskowanie i wyodrębnianie elementów obrazu (443)
-
-
- Malowanie i edycja wewnątrz zaznaczeń (445)
- Praca w trybie szybkiej maski (448)
- Działanie trybu szybkiej maski (449)
- Modyfikowanie czerwonej nakładki (453)
- Maski gradientowe (454)
- Automatyczne generowanie masek (458)
- Narzędzie Magic Eraser (Magiczna gumka) (460)
- Jeszcze bardziej magiczna gumka tła (461)
- Jeszcze bardziej magiczne polecenie Extract (Wydziel) (464)
- Stosowanie polecenia Color Range (Zakres koloru) (470)
- Polecenie Color Range (Zakres koloru) – kilka praktycznych wskazówek (474)
- Tworzenie niezależnego kanału maski (474)
- Zapisywanie konturu zaznaczenia do kanału maski (474)
- Przekształcanie maski w zaznaczenie (477)
- Oglądanie maski i obrazu (477)
- Podsumowanie (478)
-
Rozdział 10. Filtrowanie korekcyjne (479)
-
-
- Pierwszy rzut oka na filtry (480)
- Filtry korekcyjne (480)
- Filtry destrukcyjne (481)
- Filtry efektowe (482)
- Praca z filtrami inteligentnymi (483)
- Maski filtrów inteligentnych (487)
- Działanie filtrów (489)
- Moduły rozszerzające (pluginy) (489)
- Podgląd działania filtrów (490)
- Ponowne stosowanie ostatnio użytego filtra (491)
- Zmienianie wartości numerycznych (492)
- Tonowanie efektów filtra (492)
- Umieszczanie efektów na dodatkowej warstwie (493)
- Filtrowanie obrazu otoczonego ramką (494)
- Cofanie sekwencji filtrów (495)
- Zwiększanie ostrości i kontrastu (495)
- Stosowanie filtra Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (495)
- Pozbywanie się efektu halo (497)
- Stosowanie predefiniowanych filtrów wyostrzających (502)
- Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzenie) (504)
- Filtr High Pass (Górnoprzepustowy) (506)
- Przekształcanie obrazu w grafikę (507)
- Rozmywanie obrazu (509)
- Zastosowanie filtra Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) (509)
- Predefiniowane filtry rozmywające (509)
- Wygładzanie obrazu (509)
- Rozmycie kierunkowe (512)
- Rozmywanie z progiem (516)
- Posługiwanie się filtrem Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) (520)
- Stosowanie filtra Box Blur (Rozmycie polowe) (524)
- Stosowanie filtra Shape Blur (Rozmycie kształtu) (525)
- Stosowanie filtra Surface Blur (Rozmycie powierzchniowe) (526)
- Szum (527)
- Dodawanie szumu (528)
- Usuwanie szumu (532)
- Usuwanie szumu za pomocą filtra Despeckle (Usuwanie szumu i ziarna) (535)
- Uśrednianie pikseli za pomocą filtra Median (Mediana) (536)
- Czyszczenie zeskanowanych fotografii (538)
- Posługiwanie się filtrem Average (Średnia) (539)
- Podsumowanie (540)
- Pierwszy rzut oka na filtry (480)
-
Rozdział 11. Szaleństwo filtrów (543)
-
-
- Szalone efekty (544)
- A co z innymi? (552)
- RAM i zasoby systemowe (553)
- Galeria filtrów (554)
- Filtry z menu Pixelate (Pikslowanie) (556)
- Mezzotinta (557)
- Filtry akcentujące krawędzie (559)
- Wytłaczanie obrazu (559)
- Śledzenie krawędzi (561)
- Tworzenie metalicznej powłoki (562)
- Filtry zniekształcające (563)
- Gabinet krzywych luster (564)
- Wirujące spirale (566)
- Tworzenie koncentrycznych zmarszczek na wodzie (566)
- Tworzenie równoległych zmarszczek i fal (568)
- Zniekształcanie obrazu wzdłuż krzywej (576)
- Współrzędne biegunowe (577)
- Stosowanie filtra Lens Correction (Korekcja obiektywu) (578)
- Zniekształcanie za pomocą polecenia Liquify (Skraplanie) (584)
- Tworzenie punktu zbiegu (595)
- Podstawy filtra Vanishing Point (Punkt zbiegu) (597)
- Dodawanie chmur i oświetlenia (599)
- Tworzenie chmur (600)
- Korzystanie z filtru Fibers (Włókna) (601)
- Oświetlanie obrazu (602)
- Podsumowanie (607)
- Szalone efekty (544)
-
Rozdział 12. Efekty specjalne własnej produkcji (609)
-
-
- Tworzenie własnych efektów przy użyciu filtra Custom (Własny) (610)
- Rada dotycząca używania filtra Custom (Własny) (612)
- Stosowanie wartości specjalnych (613)
- Efekty symetryczne (614)
- Wyostrzanie (614)
- Warianty niejedynkowe (618)
- Inne efekty własne (620)
- Przemieszczanie pikseli (624)
- Teoria przemieszczania (625)
- Okno dialogowe Displace (Przemieszczanie) (628)
- Używanie map przemieszczenia (631)
- Stosowanie predefiniowanych map przemieszczenia (631)
- Dopasowywanie mapy przemieszczenia do obrazu (634)
- Polecenie Pattern Maker (Tworzenie wzorka) (635)
- Tworzenie wzorków za pomocą filtrów (640)
- Podsumowanie (642)
- Tworzenie własnych efektów przy użyciu filtra Custom (Własny) (610)
-
Część IV: Warstwy, obiekty i tekst (643)
Rozdział 13. Praca z warstwami (645)
-
-
- Przenoszenie zaznaczenia na warstwę (646)
- Inne sposoby tworzenia warstw (649)
- Powielanie warstw (651)
- Praca z warstwami (652)
- Uaktywnianie warstwy (652)
- Poruszanie się między warstwami za pomocą klawiatury (654)
- Zaznaczanie podobnych warstw (654)
- Przezroczystość warstw (655)
- Modyfikowanie warstwy tła (657)
- Zmiana kolejności warstw (659)
- Wyświetlanie krawędzi warstw (660)
- Automatyczne usuwanie pozostałości tła (661)
- Mieszanie warstw (664)
- Scalanie warstw (665)
- Usuwanie warstw (667)
- Zapisywanie spłaszczonej wersji obrazu (667)
- Zaznaczanie zawartości warstwy (667)
- Przemieszczanie, łączenie i wyrównywanie warstw (670)
- Łączenie i rozłączanie warstw (670)
- Grupowanie warstw (672)
- Automatyczne wyrównywanie warstw (674)
- Tworzenie i używanie obiektów inteligentnych (676)
- Tworzenie nowego obiektu inteligentnego (676)
- Edytowanie obiektów inteligentnych (677)
- Eksportowanie i zastępowanie obiektów inteligentnych (679)
- Praca ze stosami obrazów (680)
- Rasteryzowanie warstwy (684)
- Blokowanie warstw (684)
- Zwykłe i inteligentne linie pomocnicze (686)
- Ustawianie siatki (689)
- Używanie narzędzia Measure (Miarka) (691)
- Przekształcanie obrazu (693)
- Przekształcanie całego obrazu (693)
- Przekształcanie warstwy lub zaznaczonego obszaru (694)
- Wypaczanie warstw (698)
- Przekształcenia numeryczne (698)
- Maski i warstwy (701)
- Zachowywanie przezroczystości warstwy (701)
- Tworzenie dodatkowych masek warstw (703)
- Wklejanie w obrębie zaznaczenia (705)
- Maskowanie grup warstw (706)
- Praca z kompozycjami warstw (707)
- Edytowanie obrazów 3D (710)
- Praca z plikami 3D (711)
- Przekształcanie modeli 3D (712)
- Sterowanie kamerą (713)
- Tworzenie widoków (715)
- Opcje oświetlenia i renderingu (715)
- Praca z widokami przekrojów poprzecznych (718)
- Edytowanie tekstur modeli 3D (719)
- Podsumowanie (720)
- Przenoszenie zaznaczenia na warstwę (646)
-
Rozdział 14. Tryby mieszania (721)
-
-
- Parametry Opacity (Krycie) i Fill (Wypełnij) (723)
- Tryby mieszania warstw (726)
- Hierarchiczne układy trybów mieszania (738)
- Zaawansowane opcje mieszania warstw (741)
- Mieszanie wewnętrznych efektów warstwy (743)
- Maskowanie efektów (746)
- Wyrzucanie całych kanałów koloru (748)
- Przebijanie warstw (749)
- Wykluczanie pikseli i wymuszanie prześwitywania (750)
- Suwaki ustawiające zakres kolorów (753)
- Rozmywanie (754)
- Obliczenia wykonywane na całym obrazie (756)
- Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz) (758)
- Dodawanie i odejmowanie obrazów (762)
- Polecenie Calculations (Obliczenia) (765)
- Łączenie masek (767)
- Podsumowanie (769)
-
Rozdział 15. Kształty i style (771)
-
-
- Rysowanie wielokątów, linii i kształtów dowolnych (772)
- Zalety i wady kształtów (772)
- Narzędzia do tworzenia kształtów (774)
- Rysowanie kształtu (776)
- Łączenie i edycja kształtów (779)
- Edycja wypełnienia kształtu (781)
- Style warstw (783)
- Zalety stylów warstw (795)
- Wewnątrz okna Layer Style (Styl warstwy) (796)
- Modyfikowanie i zapisywanie efektów (804)
- Wyłączanie efektów (804)
- Kopiowanie efektów (805)
- Przekształcanie efektów w nowe warstwy (806)
- Zapisywanie efektów w stylach (806)
- Podsumowanie (807)
- Rysowanie wielokątów, linii i kształtów dowolnych (772)
-
Rozdział 16. W pełni edytowalny tekst (809)
-
-
- Pięć rodzajów tekstu (811)
- Tekst artystyczny (813)
- Posługiwanie się narzędziem Type (Tekst) (815)
- Tworzenie tekstu w Photoshopie (816)
- Edytowanie i formatowanie (818)
- Warstwy tekstowe (819)
- Tworzenie tekstu pionowego (819)
- Tworzenie i edytowanie tekstu w ramce (820)
- Zaznaczanie i edytowanie tekstu (822)
- Formatowanie znaków (823)
- Krój czcionki (Font) (824)
- Rozmiar czcionki (826)
- Interlinia (827)
- Kerning (829)
- Opcje Fractional Widths (Szerokości ułamkowe) i System Layout (Układ systemowy) (831)
- Tracking (Światło) (831)
- Skalowanie poziome i pionowe (831)
- Linia bazowa pisma (832)
- Kolor tekstu (833)
- Wygładzanie (antyaliasing) (833)
- Formatowanie akapitów (834)
- Wyrównanie tekstu (Alignment) (835)
- Wyrównanie znaków interpunkcji (836)
- Justowanie tekstu (Justification) (836)
- Wcięcia i odstępy akapitów (838)
- Dzielenie wyrazów (839)
- Łamanie wierszy (839)
- Sprawdzanie pisowni (840)
- Wyszukiwanie i zastępowanie tekstu (841)
- Umieszczanie tekstu wzdłuż ścieżki (842)
- Umieszczanie tekstu na ścieżce (843)
- Umieszczanie tekstu wewnątrz ścieżki (845)
- Zniekształcanie tekstu (846)
- Edycja tekstu przekonwertowanego na kształty (848)
- Podsumowanie (850)
-
Część V: Zarządzanie kolorem i publikowanie obrazów (851)
Rozdział 17. Zarządzanie kolorem (853)
-
-
- Typowy scenariusz dopasowywania kolorów (854)
- Ustawienie monitora źródłowego (855)
- Dobór najlepszej przestrzeni kolorów (858)
- Osadzanie profilu w pliku (860)
- Ustawianie docelowej przestrzeni kolorów (861)
- Określanie zasad zarządzania kolorem (862)
- Konwersja przestrzeni kolorów (863)
- Centrum konwersji kolorów (864)
- Panel Description (Opis) (864)
- Panel Working Spaces (Przestrzenie robocze) (864)
- Panel Color Management Policies (Zasady zarządzania kolorami) (867)
- Więcej opcji (869)
- Własne ustawienia CMYK (872)
- Zapisywanie i wczytywanie ustawień dotyczących kolorów (875)
- Tworzenie profilów dostępnych na liście CMYK (875)
- Synchronizacja ustawień w programie Bridge (876)
- Podsumowanie (878)
- Typowy scenariusz dopasowywania kolorów (854)
-
Rozdział 18. Mapowanie i korygowanie kolorów (879)
-
-
- Efekty związane z korekcją kolorów (880)
- Gdy kolory potrzebują terapii (881)
- Szybkie i automatyczne zmiany kolorów (883)
- Polecenie Invert (Odwróć) (883)
- Polecenie Equalize (Wyrównaj) (885)
- Polecenie Threshold (Próg) (886)
- Polecenie Posterize (Posteryzuj) (887)
- Szybkie i automatyczne korekcje kolorów (889)
- Obszary szarości (890)
- Polecenie Auto Levels (Auto-poziomy) (890)
- Polecenie Auto Contrast (Auto-kontrast) (891)
- Polecenie Auto Color (Auto-kolor) (892)
- Korekcja barwy i kolorowanie obrazów (892)
- Stosowanie polecenia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (894)
- Kolorowanie obrazów (901)
- Zmienianie wybranych kolorów (902)
- Zmienianie kolorów predefiniowanych (903)
- Filtrowanie kolorów (904)
- Polecenie Variations (Wariacje) (906)
- Polecenie Match Color (Dopasuj kolor) (908)
- Poprawianie kolorów w obrazach skompresowanych (910)
- Korekcja poziomów jasności (912)
- Paleta Histogram (Histogram) (912)
- Polecenie Levels (Poziomy) (915)
- Polecenie Curves (Krzywe) (921)
- Polecenie Gradient Maps (Mapa gradientu) (927)
- Polecenie Shadow/Highlight (Cień/Podświetlenie) (928)
- Korekcja ekspozycji (932)
- Kontrolowana konwersja obrazów kolorowych na czarno-białe (934)
- Warstwy korekcyjne (936)
- Zalety korekcji z wykorzystaniem warstw (937)
- Korygowanie zdjęć zapisanych w formacie RAW (939)
- Korekcja kolorów (942)
- Wyostrzanie i wygładzanie (945)
- Korygowanie niedoskonałości obiektywu (945)
- Modyfikowanie profilu aparatu (946)
- Otwieranie i zapisywanie obrazów w oknie Camera Raw (948)
- Zapisywanie ustawień okna Camera Raw (949)
- Stosowanie zapisanych ustawień okna Camera Raw (950)
- Podsumowanie (951)
-
Rozdział 19. Animacje i wideo (953)
-
-
- Praca z plikami wideo, sekwencjami obrazów i animacjami (954)
- Warstwy wideo (956)
- Paleta Timeline (Oś czasu) (957)
- Ustalanie parametrów odtwarzania (962)
- Tworzenie obrazów do filmów wideo (962)
- Automatyzacja obróbki plików wideo (966)
- Współpraca z Adobe After Effects (968)
- Importowanie plików wideo i sekwencji obrazów (968)
- Wstawianie plików wideo i sekwencji obrazów (969)
- Praca z kanałami alfa (970)
- Polecenie Interpret Footage (Interpretuj materiał filmowy) (971)
- Wideo z przeplotem i bez przeplotu (972)
- Tworzenie animacji (973)
- Definiowanie klatek kluczowych (973)
- Tworzenie animacji przy użyciu narzędzi do rysowania (976)
- Podgląd animacji i wideo (978)
- Zapisywanie materiału wideo i animacji (980)
- Tworzenie animowanych GIF-ów (982)
- Rotoskopia (983)
- Podsumowanie (984)
- Praca z plikami wideo, sekwencjami obrazów i animacjami (954)
-
Rozdział 20. Publikowanie obrazów (985)
-
-
- Terminologia związana z drukiem (986)
- Drukowanie obrazów kompozytowych (990)
- Drukowanie obrazu kompozytowego (991)
- Podstawowe ustawienia druku (992)
- Opcje trybu Color management (Zarządzanie kolorami) (992)
- Opcje trybu Output (Wyjście) (992)
- Okno dialogowe Page Setup (Ustawienia strony) (993)
- Tryb Output (Wyjście) (996)
- Tryb Color Management (Zarządzanie kolorami) (999)
- Uruchamianie wydruku (1004)
- Separacja kolorów (1006)
- Drukowanie obrazu z separacją CMYK (1006)
- Tworzenie zalewek (1008)
- Drukowanie bichromii (1009)
- Tworzenie bichromii (1009)
- Edycja poszczególnych kanałów bichromii (1011)
- Optymalizacja obrazów pod kątem zastosowań internetowych (1012)
- Wybór właściwego formatu dla grafiki internetowej (1013)
- GIF (1013)
- JPEG (1015)
- PNG (1015)
- Okno dialogowe Save for Web & Devices (Zapisz dla Internetu i urządzeń) (1017)
- Optymalizacja obrazów w formatach GIF i PNG-8 (1019)
- Predefiniowane ustawienia optymalizacyjne (1020)
- Własne ustawienia optymalizacyjne dla formatów GIF i PNG-8 (1022)
- Optymalizacja obrazów w formatach JPEG i PNG-24 (1027)
- Predefiniowane ustawienia optymalizacyjne (1027)
- Własne ustawienia optymalizacyjne dla formatów JPEG i PNG-24 (1028)
- Skalowanie obrazów (1029)
- Rozcinanie obrazu na plasterki (1029)
- Tworzenie plasterków (1030)
- Edycja plasterków (1032)
- Ustawianie opcji plasterków (1033)
- Zapisywanie plasterków (1035)
- Publikowanie obrazów z poziomu programu Bridge (1036)
- Drukowanie stykówek (1038)
- Tworzenie pakietu obrazów (1038)
- Tworzenie internetowej galerii zdjęć (1042)
- Tworzenie pokazu slajdów w formacie PDF (1044)
- Łączenie obrazów za pomocą polecenia Merge to HDR (Scal jako HDR) (1046)
- Tworzenie obrazów panoramicznych (1049)
- Przetwarzanie wsadowe (1053)
- Podsumowanie (1055)
-
Dodatki (1057)
Dodatek A: Skróty klawiszowe, menu i personalizacja programu (1059)
-
-
- Ukryte skróty i modyfikatory (1060)
- Kombinacje z klawiszem Alt (1061)
- Menu kontekstowe (1061)
- Skróty odnoszące się do przybornika (1063)
- Skróty odnoszące się do palet (1064)
- Definiowanie własnych skrótów klawiszowych (1066)
- Personalizacja menu (1068)
- Tworzenie nowego zestawu menu (1068)
- Prababcia wszystkich tabel skrótów (1069)
- Ukryte skróty i modyfikatory (1060)
-
Dodatek B: Zawartość CD-ROM-u (1107)
-
-
- Zawartość CD (1107)
- Obrazy (1107)
- Filmy instruktażowe (1108)
- Rozwiązywanie problemów (1110)
- Zawartość CD (1107)
-
Skorowidz (1111)